לרדת במשקל

לאמן את עצמנו לרדת במשקל-


מי מאיתנו לא היה מוכן להשיל כמה קילוגרמים מעצמו, לרדת במשקל? לעלות על המשקל ולהוכיח לעצמו שהוא יכול לרדת, לפחות כמו "לרדת בגדול", אבל עם יותר הגיון ויותר כבוד לגוף שלו.
כולנו היינו שמחים להפטר מכמה קילוגרמים , אולי כדי להראות יותר טוב, אולי כדי להרגיש יותר קלילים, אולי כדי לשמור על עצמנו בריאים.

לפני שאנו מתחילים תהליך של שינוי, חשוב שנגדיר לעצמנו, כמה אנחנו רוצים לרדת? מה המטרה המשקלית שלנו? ככל שחלפו השנים, אידיאל היופי השתנה והגוף האידיאלי הנשי הפך רזה יותר ויותר. המצב היום הוא ששום משקל תקין כבר לא מהווה משקל תקין, במיוחד כשאנחנו משווים את עצמנו לפרסומות, לטלוויזיה ולמשקלן של סלבריטיז בארץ ובעולם.
יש פה פער אדיר בין מה שאנחנו יכולים להגיע אליו באורח חיים תקין וריאלי, לבין מה שאנחנו שואפים אליו. אישה אחרי שלוש לידות לא צריכה להראות כמו דוגמנית על בת 18 שכמעט ולא אוכלת וזה בסדר. אי אפשר לרדת כל כך נמוך. רוב המשקלים שאנחנו רואים במדיות השונות, פשוט לא טבעיים!

לאחר שעברנו את המשוכה הזו, והצבנו לעצמנו יעד סביר של משקל שאליו אנחנו רוצים לרדת, שהוא אפשרי וריאלי, אנו ממשיכים לשלב הבא, שהוא יצירת אסטרטגיה
על האסטרטגיה להקיף מספר תחומים שאם נטפל בהם, יביאו לתוצאות המקוות.
בדרך כלל, כדי לרדת במשקל, כדאי שנקיף שלושה תחומים באסטרטגיה שלנו:
1. המזון
2. הגוף
3. הנפש
ברמת המזון- יש להגדיר בעיקר כמויות צריכה של סוכרים, (לינק) מזונות משמינים וכן מזונות שמגרים לאכילה מוגברת וחסרת פרופורציה.
ברמת הגוף- מומלץ למצוא את הפעילות הגופנית האהובה ביותר וזו שמתאימה למצב הגופני ולגיל ולאחר מכן לעגן אותה בלוח הזמנים: להרשם לחוגים, לקבוע עם חבר/ה או מאמן כושר, כל דרך שתסייע בהתמדה.
ברמת הנפש- להתחיל בתהליך בירור של הסיבות לאכילה שאינן רעב, האם יש כאלו ואם כן מה הן וכיצד ניתן לזהות אותן ולטפל בהן. אם רמות הלחץ והמתח הן גבוהות, ניתן לבחור בטכניקת הפחתת מתחים כלשהיא, דוגמת יוגה, מדיטציה, טאי-צ'י, קראטה וכו'.

כשיש לנו אסטרטגיה שבנויה לתת מענה במספר רמות, ולא רק בהקשר של מה אוכלים וכמה. זהו מודל רב מערכתי, שעוזר לנו לרדת במשקל באופן מאוזן ובריא הן פיזית והן נפשית.

ליצירת קשר       לדף הבית