מאמרים

לצאת מהלופ האינסופי של דיאטות היויו

מאת נגה שמש- דיאטנית קלינית

רוב הנשים בעולם המודרני מתמודדות באופן קבוע עם בעיית משקל, גם הרזות שביננו מקפידות, שומרות ועושות ספורט, אל תשלו את עצמכן שלא כך הדבר, מעטות הנשים שמשקלן הנמוך בא להן באופן טבעי וקל ללא מודעות והקפדה. גם אלו שבורכו במבנה רזה בדרך כלל צריכות להתחיל להקפיד ולשמור יותר עם הגיל או לאחר הריונות ולידות.
היום כבר מתחילים לצוץ מחקרים, שמדברים על כך, שדווקא אנשים בעודף משקל בריאים יותר, נתון זה מותיר אותנו מבולבלים, הרי כל החיים חונכנו להאמין שלא כך הדבר... מהו ההסבר לכך?

שימו לב, אנשים שכל חייהם מתמודדים עם בעיית משקל פשוט מנהלים (רוב הזמן) אורח חיים בריא יותר, מקפידים על תזונתם ועוסקים יותר בפעילות גופנית מאשר הרזים שבחבורה... מעודד, לא?
מי מאיתנו שלא שומרת על אורח חיים בריא צריכה לדעת שאף פעם לא מאוחר מידי ותמיד אפשר להתחיל לשנות.
חשוב להבין, שהחוכמה היא לעשות שינויים קטנים, שלא משנים מקצה לקצה את חיינו, אלא נחווים כפשוטים וקלים ליישום. אחרי ששינוי אחד הפך לחלק מחיינו, נוכל לפנות לדבר הבא שדורש שינוי. צורה זו של התמודדות היא הרבה יותר קלה מאשר שינוי קיצוני מהיר, שבדרך כלל אינו מחזיק מעמד לאורך זמן.
אז מה עושים?
הציבו לעצמכם מטרה לעשות יותר פעילות גופנית, לא רק הפעילות היזומה כמו הליכה, חדר כושר וכו', אלא פשוט הגבירו גם את הפעילות בחיי היום יום (לדוגמא: ותרו על המעליות ובחרו במדרגות, עשו מרחקים קצרים ברגל ולא באוטו, צאו לרקוד להנאתכם וכו').

שימו לב למה שאתם אוכלים! האם באמת יש צורך בכל מה שנכנס לפיכם?  האם אתם צורכים יותר מידי שומן? בידקו את כמויות השומן היומיות, הפחיתו במזונות מטוגנים, השתמשו במוצרי חלב רזים וזכרו כי בכל החטיפים והמתוקים מסתתרות כמויות שומן גדולות (כדי
להמחיש זאת קחו ביד חטיף כלשהו, מעכו אותו ותראו כמה שומן נשאר לכם על כף היד, זהו בדיוק השומן שנצמד לכם לבטן ולירכיים…)

שימו לב לכמויות המזון, הסתפקו בקצת פחות, נסו לקנות פחות חטיפים וממתקים אל תשתמשו בתרוצים שזה בשביל הילדים/ האורחים/ החברים אם אתם יודעים שאתם תאכלו זאת בסופו של דבר.

נסו לשתות יותר, בעיקר מים, המנעו ממשקאות המכילים כמויות גדולות של סוכרים: מוגזים למינהם, מיצי פרות, אלכוהול, חלב בטעמים שונים, שוקו וכו'.

ולסיכום, על ידי אימוץ הרגלי אכילה נכונים לא תזדקקו לצעדים דרמטיים קשים ומזיקים, לא תמצאו את עצמכם יורדים במשקל ואחר כך שוב עולים.
הרגלי אכילה טובים יעזרו לכם בלי הרבה מאמץ להוריד ק"ג מיותרים ולשמור על המשקל החדש לאורך זמן כל זאת תוך שמירה על הבריאות ועל ההרגשה הטובה.
היום, יותר מתמיד נדרשת אמירה חדשה בכל נושא הדיאטות והפחתת המשקל, רק שינוי אמיתי באורח חיינו יוציא אותנו מהלופ האינסופי של דיאטות המובילות לתנודות משקליות קיצוניות. רק שינוי אמיתי ישמור על גופנו ובריאותנו לאורך זמן. 

נגה שמש - דיאטנית קלינית, מנחת קבוצות מוסמכת ומאמנת להרזיה. מנחה קבוצות הרזיה וירידה במשקל.
אודות נגה שמש